Известие

Collapse
No announcement yet.

Не включва компресера на климатроника 156

Collapse
X
 
  • Filter
  • време
  • Show
Clear All
new posts

  • Не включва компресера на климатроника 156

    Здравейте колеги! Имам следният проблем с компресора та някой има ли си на идея дали може да е от някое реле или бушон и къде се намира. Иначе климатика е зареден и на диагностика всичко си е ок показва, че работи но реално не включва изобщо. Колата е 156 2,4 2004г
    Alfa Romeo 156 1.8 TS 98г.
    Alfa Romeo 156 2.4 20V 04г.

  • #2
    Какво означава "на диагностика всичко е ОК" ?
    В диагностичен режим на компютъра на мотора (с MES) има възможност да се тества включването на компресора.

    Този тест правен ли е?


    159 1.8 MPI
    166 2.0 TS (ex)

    Comment


    • #3
      Всичко показва, че работи но реално не работи. По късно мога да прикача снимки.
      Alfa Romeo 156 1.8 TS 98г.
      Alfa Romeo 156 2.4 20V 04г.

      Comment


      • #4
        Първоначално публикувано от redshark Покажи съобщение
        Всичко показва, че работи но реално не работи. По късно мога да прикача снимки.
        Ако при този тест (при неработещ мотор) се чува, как щрака съединителят на компресора, е излишно да се търси причината за невключването при релето или предпазителя за компресора.

        По-скоро в управлението на климатика или в пресостата.


        159 1.8 MPI
        166 2.0 TS (ex)

        Comment


        • #5
          Със сигурност не се чува щракането. Всички бушони съм ги проверил съмнявам се в релето което е на радиатора и пише ац комп на него. Просто се чудех дали има нещо което да дефектира често и да търся там проблем но ще иде на майстор явно.
          Alfa Romeo 156 1.8 TS 98г.
          Alfa Romeo 156 2.4 20V 04г.

          Comment


          • #6
            Това, че не се чува включването на компресора (щракането), когато се пусне климатика, мисля, че вече го разбрах.

            Това, което не разбрах е:

            Правен ли е тест на включването на компресора през MES и ако да, какъв е резултата от теста (тогава чува ли се включването на компресора) ?

            Last edited by ecotronic; d.m.y г., 17:22.


            159 1.8 MPI
            166 2.0 TS (ex)

            Comment


            • #7
              Да пусках теста но не се чува нищо
              Alfa Romeo 156 1.8 TS 98г.
              Alfa Romeo 156 2.4 20V 04г.

              Comment


              • #8
                Локализирай релето за компресора (J20 - намира се пред акумулатора):



                свържи един проводник към шаси (минусовата клема на акумулатора) и с другия край допри до извод 86 на релето, догато моторът не работи и колата е на контакт.

                При това положение трябва релето да включи и да се чуе щракане от компресора.


                PS:

                Първоначално публикувано от redshark Покажи съобщение
                Да пусках теста но не се чува нищо
                Значи далеч не всичко е OK при диагностиката, както си писал в първия си пост!
                Last edited by ecotronic; d.m.y г., 17:34.


                159 1.8 MPI
                166 2.0 TS (ex)

                Comment


                • #9
                  Просто нищо не ми изписва при диагностиката. Ще пробвам и ще видя. Но мисля че нямам релета на акумулатора имам над компресора
                  Alfa Romeo 156 1.8 TS 98г.
                  Alfa Romeo 156 2.4 20V 04г.

                  Comment


                  • #10
                    Би трябвало да имаш тези релета:




                    Става въпрос за релето A/C.
                    Last edited by ecotronic; d.m.y г., 17:56.


                    159 1.8 MPI
                    166 2.0 TS (ex)

                    Comment


                    • #11
                      Да и аз за това си мислех релето сработва но компресора пак не тръгва. Махнах капачето на релето и като пусна климатика затваря веригата.
                      Alfa Romeo 156 1.8 TS 98г.
                      Alfa Romeo 156 2.4 20V 04г.

                      Comment


                      • #12
                        Първоначално публикувано от redshark Покажи съобщение
                        Да и аз за това си мислех релето сработва но компресора пак не тръгва. Махнах капачето на релето и като пусна климатика затваря веригата.
                        Тогава направи същия тест така че да се задейства релето и в същия момент премери с мултицет или с пробна лампа, дали, когато релето включи, се появяват +12V на кабелчето на самия компресор.


                        159 1.8 MPI
                        166 2.0 TS (ex)

                        Comment


                        • #13
                          Добре ще пробвам, а какви с вариантите ако има 12в и ако няма?
                          Alfa Romeo 156 1.8 TS 98г.
                          Alfa Romeo 156 2.4 20V 04г.

                          Comment


                          • #14
                            Ако се появят +12V , твърде вероятно е да е прекъснала или изгоряла намотката на електромагнитния съединител на компресора.

                            Ако не се появят, на първо време провери в таблото под волана F15:



                            159 1.8 MPI
                            166 2.0 TS (ex)

                            Comment


                            • #15
                              Така значи не се появиха 12в но пуснах 12в от акумулатора и компресора тръгна. Проверявах всички бушони преди но ще ги погледна пак.
                              Alfa Romeo 156 1.8 TS 98г.
                              Alfa Romeo 156 2.4 20V 04г.

                              Comment

                              Working...
                              X